Porsche 911 S Troutman & Barnes - 1967
Een 911S 4 deurs werd nooit door de Porsche fabriek
gebouwd maar wel door de Porsche fabriek goedgekeurd om deze te laten bouwen door de Amerikaanse Porsche importeur.
(Lees het verhaal onderaan deze pagina)
Dit uitzonderlijk 911S 4 deursmodel werd op schaal 1/18 zéér in detail weergegeven
Dit is een uitzondelijk model in gelimiteerde versie
Limited Edition N° 0330 / 1000
Schaal: 1/18
Kleur: Groen
Historiek van de 911S 4 deurs Troutman &
Barnes (ook bekend onder de code 67S)
William Dick, een Porsche dealer van San Antonio, Texas, wilde zijn vrouw iets speciaals voor kerst
geven.
Dick stuurde zijn algemeen directeur naar Italië met de taak verschillende coachbuilders
te bezoeken met zijn idee om een vier-deurs Porsche 911 te bouwen. Slechts één van deze bedrijven
nam zijn verzoek serieus en zo kwam hij terug met een aantal ontwerpen.
Een contactpersoon in de Verenigde Staten suggereerde aan William Dick dat de
Coachbuilder Troutman & Barnes uit Culver City in Los Angeles wel eens het
geschikte bedrijf was om een dergelijk project tot een goed eind te brengen.
En dat is ook precies wat er gebeurde.
Troutman & Barnes begonnen met een nieuwe 911 uit 1967 en sneden hem
volledig in de helft. Ze bouwden nieuwe verstevigde midden stijlen en een
verstevigde stijl achteraan waar de deuren hingen.
De achterdeuren waren de standaard 911 voordeuren die omgekeerd werden gemonteerd
aan weerszijden. Een omgekeerde linker voorportier werd het rechter achterportier en vice versa. De Porsche-fabriek maakte twee niet-verstelbare achterstoelen voor de auto.
De Fuchs aluminium wielen werden vervangen door verchroomde stalen velgen met wieldoppen,
deze gaven de wagen een meer geschikte sedan look. Andere luxe raakt onder de installatie van elektromotoren, gewoonlijk gebruikt voor het zonnedak van stroom in de deuren van de ramen werken.
Mevrouw Dick ontving haar vier-deurs 911 voor Kerstmis in 1967.
Dit Porsche model had uiteindelijk meer gekost dan een 4 deurs Rolls-Royce van
die periode.
De Porsche fabriek toonde belangstelling maar was verder niet geintresseerd in een eventuele productie.
Helaas bleef het bij deze one-off en niemand weet precies waar deze wagen zich
momenteel bevindt.
Later in 1969 werd evenwel Pininfarina aangesteld om een Porsche 4 zitter te ontwerpen.
In 1973 kreeg deze vierzitter een 2.7 RS motor, een nieuwe transmissie, airco en 7" Fuchs
velgen.
|